Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, February 29, 2008

Penulis dan Pembaca


salam semua..
lately..mood aku nk berblog nih mcm dh kurang..tak tau apsl
excitement nk berblog nih dh tkde...kalo dlu..ape2 yg aku buat..nk je aku blogkn..
tp skrg..aku rase..mcm malas je..lantak la kan aku mlas ke tak kn..bkn ade org sgt baca blog aku kn..aku berblog nih pon..just nk isi mase yg sgt la lapang...ngan nk realease tension...tuh je..kalo org dh terbaca blog aku..baca je la...aku bkn leh suh org tuh dtg balik pastu pakse die baca blog lagik..bkn etika blogger la kalo macmtuh..
kalo dlu..aku dlm sebulan ade la 3,4 post cite...tp skrg nih..aku active sgt..sampai tiap2 ari mesti nk post somthing...so skrg..aku sampai dh kering cerita nk citekn...
nih la akibatnya..kalo dh berblog..dh rase tanggungjawb plak nk mengupdate..
kalo tak update lame..ade la sora2 yg suh update blog.."blog ko dh bersawang la..","weh bile nk update?","weh ape cerita skrg...",tuh sume ungkapan2 biasa dari pembaca blog yg slalu baca blog org lain...tp pembaca myb tak tau..kadang2 untuk type satu patah pon payah..tak tau nk tulis ape...kalo ade idea pon...tak tau mcmne nk ceritakan..
kalo dh ade cerita...tb2 penulis rase malas nk publish...nk simpan dlu cite tuh..sbb myb nk edit skit2...lepas je dok simpan dalam draft...dh mule la penulis rase..cite tuh mcm dh lemau/basi...so dibiarkan je dlm draft tuh sampai bile2..so...lepas tuh...penulis akan rase mood nk berblog nih berkurangan...cume baca blog org lain je..jadik silent reader..kalo penulis tuh rajin skit..die letak la 1,2 comment..
bagi pembaca yg slalu baca ataupon terjumpa blog...penulis slalu tgu je ape korg nk comment kn...bkn nyer tuk naik kan rating ke ape..tp penulis myb nk share gak ngan pendapat korg psl bende yg die tulis..sbb blogger kat dunia nih byk2 jenis..ade yg suke tulis pasal teknologi,ade pasl life,ade pasl entertainment,ade pasal gambar2 je,ade pasl politik..dan byk lagik ar...senang cite..mcm2 ada!..
bagi yg suke baca blog life..tak salah tuk menyebok dlm idup org..tp berpatutan ar...penulis tuh sendiri tau..kalo die tulis psl life die..mesti ade org baca..kalo taknk org baca pasl life die ke...baik die takyah bblog lagik..tak pon..tulis la ape2 kat secretsaya.com tuh..kat sane lantak la nk tulis ape..tak sape kenal..tp org2 yg baca site tuh leh komen ape2 yg korg citekan...
Bagi penulis blog yg ade camera mantap2..DSLR ke...ape ke..mungkin diorg lebih suke post kat blog dgn letak gambar2 yg menarik..mcm satu pepatah tuh..."when picture can speak.."just letak2 gambar yg mempunyai makna tersirat dh cukup bagi diorg..dan pembaca yg baca blog tuh..mungkin akan paham.dan menjadi loyal reader tuk blog tuh...

kalo nk diceritakn setiap attitude pembaca blog ngan penulis blog..aku rase sampai esok pon aku still leh type...tp kang..letih plak nk baca...stkat sini je la coretan aku di pagi Jumaat yg mulia nih...Malam kang aku nk 'myb' gi Kem..my first camping time kt cj nih..smlam pukul 12 lebey baru dpt invitation..
actually aku dok plan nk gi tournament rugby 10's kat UKM...tp mcm biasa...
ape yg kite plan..tak semestinya jadik kan..ker aku yg tak bpendirian tetap?..entah la..aku pon tak tau...kalo aku dok pikir je mane aku patut gi..serabut kpala otak aku..so skrg...just kene tetapkn hati kat keputusan yg dh dibuat...

oh lupe nk promo skit..sile2 la ke Karnival Keluarga Bahagia 2008,MMU Melaka..anual event nih sgtla best...bwk dtg skali ngan family...atuk nenek,mak ayah,adik abang kakak..sume dtg..dari baby ke peringkat tua..byk aktiviti leh join......acara kemuncak event nih 1 Mac nih..skrg nih program nih tgh running ar..aku?...tak dpt nk gi..dh gi camp nih..dan aku tkde badget nk gi Melaka..:(

No comments: