Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, March 03, 2008

Program Inspirasi 2008

Salam semua..
sory..tpksa mencutikn blog nih utk beberapa hari..
sbb ape?
sbb aku gi camp..arituh aku ade ckp kn yg aku "myb" pegi camp kan..
aku gi camp tuh..
Program Inspirasi 2008,Impian Rimba Resort,Hulu Langat
actually..mase b4 gi aku agak serba salah ar..nk g ke tak...sampai tak tido mlm tuh...tp dh lepas pikir2..pastu borak ngan member2...akhirnya aku gi gak...
dan...aku nk ckp..tak sia2 aku gi...kalo aku tak gi..mmg menyesal abis ar...

ok lah..aku cite details skit ar pasl prog nih k..



Jumaat
Kitorg kene berkumpul dlm 6.45pm kat dpn stad building tuh..supposely kene gerak kol 7...tp disbbkn ade rakan yg lom dtg...lepas solat maghrib baru bgerak..
pstu..kitor sampai resort tuh nk dkt kol 10...sampai2..mkn2...solat...pastu kumpul kat dewan..ade ice breaking...majlis suai kenal yg biasa aku join ar...mcm form grup,bendera,cheer..
aku grup HIJAU...Green Frogy...ong..ong...cheer kitorg best orrr...
dan mcm biasa..camp2 nih ade la barang amanah...iaitu..sebiji telur...


nk dijadikn cerita...mlm tuh gak aku dh pecahkn telur tuh...hehe..
sbb tergelicir nk balik bilik..dan dgn bangganye..aku riuh kat sume org..telur aku dh pecah!~!...hehe

Sabtu
supposely..kitorg ade qiamullai pagi nih.tp smalm nyer aktvt pon dh meleret ke kol 1 pagi lebey..bgun solat subuh je la...pastu..patutnyer ade exercise pagi..tp..sbb Allah kasik rahmat..hujan pagi tuh...kitorg dpt melanjutkn tido kitorg...hehe..
pastu bangun...kitorg start aktvt...brief psl event..leadership(bikin org panass,management scene..dan mcm2 lagik),inspirasi race ngan syoknye inspirasi...





Ahad
last day kitorg kat sini...pagi nih kitorg berjaya buat qiamullai..sume bgun awal...patutnyer kene kumpul 4.45 cmtuh..tp ramai yg susah skit nk bgun..so lmbt skit la start..pagi nih tak hujan..so dpt la kitorg exercise skit2..pastu ade game organizational simulation..pstu last skali...ade Mock event..



actually aku,mansur,wan,nasrul,ngan laily jemputan je..so sepanjang program nih..kitorg kene jadik part of the group..tp at the same time..kitorg kene pretend tak tau ape2 psl handle/join program/event..kitorg sbg part dlm grup..kene kasik "hangat" ar dlm grup..kne play role ar dlm grup..sbb ade dlm grup nih fresh2 lagik..takde pengalaman dlm buat2 keje...so kitorg perlu bantu atau kasik idea kat student2 baru nih dlm buat event...

time mock event..kitorg diberi task oleh Director Program..Ayuni tuk buat mock event...dan kitorg2 kene kasik student2 baru nih tuk rase mcmne handle atau terlibat dlm event..mule2 Ayuni buat drama skit ar..ckp En.Zam nk dtg..pastu bikin havox skit.. kitorg kene buat closing ceremony sendiri..time tuh..fc sume dh ilang..yg tinggal student2 baru ngan kitorg ber5...pastu sume start buat keje ar...masing2 dpt task...mmg time nih..kitorg just leh coordinate..kasik tau buat keje cmne..tp kitorg ksik student2 baru nih handle sndiri ar..
pastu dh siap sume..closing kitorg mmg dh mcm real je la...panggil je la vip mane2...dh ready je..pastu fc ngan Ayuni masuk dewan..pastu kasik tau yg diorg buat tadik hanyalah mock event..pastu kitorg ber5 dipanggil ke dpn tuk komen psl mock event nih..student2 baru mmg pcya giler ar yg closing tuh btol2 jdi...sume dh siap mc text,doa,mknn vip,protokol,ngan macm2 lagik ar...last2 buat gak closing..tp tkde vip ar..ye ar..dh penat2 buat...tkkn tknk nmpk hasil keje kan...

pastu dh lepas aktvt terakhir...sesi penyampaian hadiah...kitorg pon kemas2 nk balik..b4 balik..amik gmbar dlu buat kenangan..hehe




kitorg sampai MMU dlm pukul 4 lebey...dh sampai MMU..gembira bercampur sedih(sedih ke?)..sume dh berpecah...lepas nih..tak tau lagik bile leh join program mmcmnih same2...hopefully ikatan yg dh terjalin di Inspirasi 08 nih akan berkekalan....sekian

No comments: