Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, March 22, 2008

Jalan2 Shah Alam..

semalam,hari jumaat

Selepas solat jumaat di MMU CJ,aku bersiap2 ke Shah Alam.Plannya,nk jumpe sorang member yang duk kat sane.time cuti nih.die dh janji nk kuar ngan aku.so hari jumaat nih saje la yg free tuk kuar.Area Shah Alam?..hmm..aku tau la gak skit2..stakat pegi bandar tuh aku reti ar..tmpt2 lain..seksyen2 tuh..mmg aku tak tau..

aku sampai2 je Shah Alam..pusing2 gak ar nk carik umah member aku tuh.last2 die fetch aku ngan kete die.lepas die antor balik kete die blik umah...aku ngan die gi carik port makn...aku lapor time tuh..tak mkn dari bfast lagik..mane tak nyer..bgun pon kol 11 lebey..

mule2 gi SACC tuh..ingt nk carik port mkn..aku pon tak penah masuk situ..
rupe2nyer..indah bangunan daripada isi kedai..tkde ape pn kat situ...bosan je..nk mkn2 pon tkde yg best..

pastu kitorg out balik..pastu dicadangkn oleh member aku tuh mkn kat seksyen 7..
aku pon drive je la...oleh sbb aku tak tau sgt jalan Shah Alam.member aku nih jadik la mcm tourist guide...di kiri adalah ini..di kanan adalah itu...haha..

pastu kitorg lepak kat kopitiam nih..area dkt ngn UNISEL.

name kedai tuh..PAK DI KOPITIAM

what can expect from kopitiam aite?..kopi and nasik lemak ar main dish diorg..
tp aku tak order ar nasik lemak..sbb dh bosan..kt old town cj pon..asyik nasik lemak je..
pastu tgk menu..ade Nasi Ayam Lemon.so aku order ar nasik tuh ngan ais blanded mocha.

nasik ayam nih aku kasik 4/5 gak ar...walaupon nasik,ayam pastu kuah lemon je..tp diketegori sedap..RM 4.50

ice blanded nih..so so la...tkde yg special..aku kasik 3/5 je la..RM 4.50
ok..member aku nyer mknn plak..walaupon badan tidak la besar 'sgt'..pemilihan mknn die agak boleh memeranjatkn..bkk je menu book tuh..aku nk nih..nk nih..nk nih..3 menu terus...tdik cite mcm dh makan..haha...

die start dlu ngan order nih..tgh2 ari order telur sparuh masak..hmm..org biasa nk segarkn diri ngan makn telur nih..tp die mkn tkde effect ape2 pon..RM 0.90

roti bakar nih..aku dpt la gak merasa satu...boleh tahan ar..kaya ngan mentega die leh tahan ar..aku kasik 3.5/5 ar..tp roti die kecik sgt ar..RM 1.30

pastu nih 3rd dish die order...fish n chip..
fries f&c nih agak besar ar..f&c pn ok gak ar...aku dpt rase skit je..n aku kasik 3.5/5 gak ar..RM 7.50

Asam limau ais..nmpk cm biasa je...lupe nk tnya sedap ke tak..RM 1.80

overall value:
Makanan: 4/5
Minuman: 3.5/5
Service: 3.5/5


actually..aku nk cite pasl lepas mkn2 tuh..aku gi shoping beg plak kat Alam Sentral..tp kang ade yg bangga diri plak nnti..bkn aku yg bangga diri..tp member aku tuh ar..die dh tak perlu risau kalo org sakat die kat Shah Alam tuh..hahaha...



p.s sape member aku tuh..tidak dpt diceritakn disini..sbb kalo aku cerita..akan mendatangkn masalah kat member aku tuh..

4 comments:

Anonymous said...

oi.nama kedai tu Pakli kopitiam la bukan pakdi kopitiam ;p
ho ho hoo.

fewwwwit.ada beg baru.three in one gitew~ ;;)
ha ha ha sandang galas bimbit.
junjung nak tak? kalau nak, bole jd four in one!

Ezzudden said...

hahaha...salah name kedai plaks...

boleh je 4 in one..kalo n junjung leh je...haha...

'member thenthang' ek...baik nyer cover...

sib baik tak cite psl jalan2 beli beg kan..

Anonymous said...

br nk bgtau nm kedai tu pak li bkn pak di...
ko mkn kt 7 mhl dowh...
tu nsb ko g lunch..
kalo ko g mlm sure pnuh tmpt tu..

aku recommend ko satu port mkn kt s.alam..
kt sec 2 dkt ngn area skola ngn mcd dpn wet world..
kt situ nasi goreng usa br rm2..
tp x tau r kalo dh naek harga ke pe..
sbb tahun ni aku x pnh pg lg..
abc dier pun lyn..
hehe~ ;p

Ezzudden said...

to izwan..
itu ar..member aku tuh pon dh tolong btol kn..tp aku tak btol2kn gak..mals..

aku gi siang ari..penuh gak ar...tp nnti test mlm ar plak..hehe...dpt jumpe yuna?..haha..

wah..murah2..nti aku ajak ko gi..ko tunjuk jalan..hehe