Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, March 18, 2008

Majlis Kawin Abg fik ngan kak Sarah [Cerita 4]

ok..dis is the part yg paling best aku nk cite...

"Road to Kemamang"

dlm kol 3 lebey tuh aku balik bilik syaafeeq..lepas abis movie..aku lencong ngan faizol..gi lepak subaidah...lame gak ar tak lepak subaidah nih...wan ngan feeq balik tido dlu..

kitorg sume plan nk gerak kol 4 pagi...dan sememangnya aku tak tido lansung mlm tuh..melainkan ttido dlm panggung wayang ar..

siap2 sume..mandi manda kasik segar dan cergas...kitorg* sume tgu kat mosque square...gather kat situ...dah lepas gather2...aku gi isi minyak dlu..kasik full tank...ngan isi angin tayar....jalan jauh beb..sume kene check tuh...

dlm kol 5...kitorg kuar Melaka..oh lupe..kitorg gerak 2 kete je..satu kete aku..satu lagik kete abg shah..
kete aku...aku,feeq,ngan wan..
kete abg shah...owner,blankurt,abg nizam,abg aizam,ngan hamdan...

kete aku sbg lead....kitorg pon pecut..jalan yg kitorg ikut..adalah..Melaka-Segamat-Muadzam-Kuantan..
jalan dari Melaka dan dan tangkak alhamdulillah ok...tp jalan tangkak ke segamat...
aduss..sakit jiwa gak ar...ngan lori bertimbun2...jalan bengkang bengkok..lampu jalan kurang...
dan mcm2 lagik ar yg menuntut aku menggunakan segala skil2 yg ada untuk sampai ke Kuantan..amanat utk org berkonvoi..
"jangan konvoi dekat2...kalo kete depan ptong..jgn ikut potong terus...tgu next chances tuk potong.."tuh ayah aku ckp ar...
tp aku lead...kete satu lagik ar..slalu ttinggal blakang..aku agak2 dh tak nmpk byg kete diorg..aku pon slow down la kelajuan..kene ingat member beb...

pastu dah sampai segamat...ingat nk carik masjid ke surau tuk solat subuh..tp time aku terjumpe je..mesti terlepas...dh nmpk je..terlepas...aduss..ape kene ngan aku pagi tuh?..tak dpt hidayah ke?...masak2...
lepas tuh.aku suh diorg lead plak..suh diorg carik...diorg gi tanya kat stesen minyak..pastu ade pak cik tuh cakp..ade la surau dlm 3 batu lagik..3 batu k...kalo stakat 3 batu..takde la jauh sgt..dlm 15 min sampai la..

pastu carik punyer carik..diorg yg lead..give up..suh aku plak lead...kitorg mencarik2 la surau 3 batu lagik tuh...sampai ramai dh give up ar gak subuh pagi tuh..tak jumpe2 lansung surau 3 batu tuh..dari kol 6.30 pagi kitorg kat pak cik tuh...last2 jumpe gak surau..dlm kol 7.20pagi baru jumpe..time tuh...dh leh nyanyi2 dh.
"pagi yang gelap..kini sudah terang...surau 3 batu..kini berbatu2.."hahah
mmg jauh giler ar dari 3 batu pakcik tuh ckp..




pastu dh lepas solat...kitorg carik tmpt mkn plak...sepanjang perjalanan kitog...mmg udara segar2 je...hutan belantara...hutan estet je kitorg nmpk...mmg best ar..kabus2 pagi2 tuh...fuhh..lame tak feel mcmtuh...oh lupe..time nih..syafeeq plak drebar..aku duk sebelah..wan mcm biasa.duk blakang..TIDO!...


pastu kitorg jmpe dh port makan...
kat area muadzam...

sume bantai makan byk2..sbb lapor giler..siap ade tak cukup satu...tambah...bkn aku k..aku skali je mkn..nih serius...kete satu lagik yg mkn tambah2...



pastu..dh lepas mkn..aku mcm biasa..tido ar..ngantuk giler weh..tau2 je bgun...dh sampai kuantan...;)
kitorg gi umah syafeeq dlu...kat Balok..kuarkn barng2 sume..pastu 'rest' jap...hhuhu...tido la..ape lagik...

k2...part nih dh abis..next part plak...

No comments: