Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, October 23, 2008

Tipu Kanan Tipu Kiri



Salam semua,

Seperti dijanjikan,film review daripada aku.

Filem :Tipu Kanan,Tipu Kiri
Arahan: Sharad Sharan
Pelakon: Christian Sugiono, Titi Kamal, Catherine Wilson, Hans Isaac dan Natasha Hudson.

Sinopsis korang boleh baca di sini.

Filem ini tengok sorang di pawagam GCS MidValley bersama 4 couple yang lain.Maksudnya,dalam panggung tuh ada lebih kurang 10 orang je. Mungkin aku pergi pada hari weekday kot,atau pun orang tak gemar untuk menonton filem melayu dah.Bagi aku,filem melayu ar tonton kat wayang,filem asing,boleh download.
Untuk filem tipu kanan,tipu kiri nih,aku tak rasa filem ini tak best lansung.Mungkin ada part yang best,tetapi disebabkan filem ini dibawah arahan seorang direktor dari India(Bollywood), jalan cerita ini seolah2 diceduk dari India juga. Scene2 dalam cerita ini pun banyak terpengaruh dengan adegan2 yang kita seolah2 tengah tengok filem hindustan. Contohnya, tengah dalam satu scene,tiba2 muzik 'on',dan tiba2 ada ramai orang tengah main biola kat belakang pelakon tuh.
Filem ini lebih bermodalkan watak hero die yang hensem,Christian Sugiono.First time kenal mamat nih,nasib baik lakunan die ok.kirenye tak mengecewakan ar.Aku suka lakonan Natasha Hudson,nampak lebih matang dalam filem nih.Tetapi,dalam filem ini,die lebih suka berbicara mengunakan bahasa Indonesia,sepatutnya dia cakap je dalam bahasa Malaysia sebab dalam watak tuh,die seorang rakyat Malaysia ,macam Sazzy Falak,watak die sebagai kakak Natasha Hudson dalam filem ini,tapi elok je die cakap bahasa yang biasa dia cakap.Pelik sungguh pelakon sekarang.
Watak Wulan lakonan Titi Kamal aku sungguh tak suka,tak suka,tak suka..gedik yang amat,nampak sangat tak reti berlakon,yang dia reti hanyalah masuk dapur,baling barang2 kat dalam dapur.

Kalau nak ceritakan pasal setiap watak, mahunya penuh page blog aku nih.So aku ceritakan je la watak2 yang paling utama dalam cerita ini je.Tahniah Hans Isacc lakonan anda sungguh menarik dalam filem ini dan tak lupa Mr.Fix(Azwan Ali),terover sangat la tag line anda.Tak abis2 dengan 'im mr.fix,the super fix'.Untuk cerita ini, aku kasik 6/10.

No comments: