Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, October 24, 2008

Bangkok Dangerous Film Review

Salam semua,

Ini adalah film review lagi.Aku cuti2 nih,kerap giler tengok wayang,lebih kurang seminggu 2 filem aku akan tengok kat wayang.Best tak aku?..haha..

Filem yang baru lepas aku tengok adalah Bangkok Dangerous.Semalam,aku seharian tak tau nak buat ape,saje je la tanya sape2 yang masih ada kat mmu.Izzah ngan Shaza ada kat MMU,diorang pon memang nak tengok wayang.Aku tanpa segan silu nyer offer diri aku tuk join diorang tengok wayang.Diorang mule2nye nak tengok filem high school musical 3,tapi kat wayang takde lagik,jumaat baru ada(aihh..macam nak pergi tengok gak je arinih..hehe).So serbu je la Alamanda tuh,tengok filem ape yang ada.Dah dicide2,akhirnya tengok cite Bangkok Dangerous nih.

Filem: Bangkok Dangerous
Arahan: The Pang Brothers
Pelakon: Nicolas Cage,Charlie Yeung,Chakrit Yamnam

Sinopsis korang boleh baca kat sini.

Untuk filem ini,macam biasa lakonan Nicolas Cage tak mengecewakan,watak die sebagai pembunuh upahan memang antara yang terbaik ar.Di awal cerita,sudah ditunjukkan aksi pembunuhan oleh Joe(Nicholas Cage) di Prague.Selepas itu,die ditugaskan ke Bangkok.
Hampir keseluruhan filem ini ditayangkan di Bangkok,dah nama pun Bangkok Dangerous.
Kita boleh melihat suasana di Bangkok dalam filem ini,pelacuran,shoping,dan kesibukan Bangkok ditunjukkan dalam filem ini.
Watak Joe dalam filem ini,bercinta dengan seorang yang bisu dan pekak.Lawak giler cara die berlakon dengan orang bisu dan pekak.Ada scene die makan makanan pedas kat restourant,dia kan orang putih,tak tahan pedas,berpeluh2 die.hehe..
Watak pembantu dia Kong,banyak membantu jalan cerita ini bertambah menarik disekalikan dengan awek die yang cun.
Keseluruhan cerita ini memang dah best,tapi ending die kurang best la,si Joe nih boleh plak bunuh diri dengan mangsa die sekali selepas dikepung oleh polis.Tak best la ending hero mati. Tak rugi kalau korang nak tengok filem ini.Tak tengok kat wayang pun,download kat torrent pon boleh,dah kuar dah.Untuk filem ini,aku kasik 8.5/10.

7 comments:

Anonymous said...

mcm best je cerita neh. nak kena tengok neh nanti. hehe :)

Ezzudden said...

sile2...mmg best..kire nyer berbaloi gak ar tgk..;)

Anonymous said...

buleh belanje tiket ke bang?

Anonymous said...

Kalu Nicolas Cage punye citer memang best.. Aku mesti download nih....
Hu Hu Hu

Ezzudden said...

to etomyam>hahaha..skrg nih tgh sengkek ar..akibat tengok movie kat wayang je..nnti dh kaya balik..aku buat contest dpt tiket wayang free.

to hashim>download..jgn tak download..kalo internet lembap sgt..pergi la kat wayang..hehe..

Anonymous said...

saya baru tengok cite ni semalam. not bad la cuma ending tu tak best. saya tak suka hero mati. hahahaha.

Ezzudden said...

to ixora>same la kite..tak suke tol ending cite nih..hehe..